dinsdag 2 juli 2013

Zpagetti poef - met patroon!

Op Koninginnedag 2012 kocht ik een afschuwelijke oranje poef. Vol afgrijzen keek mijn man toe hoe ik welgeteld €1 euro neertelde voor het ding en met een big smile over de vrijmarkt liep.
*kuch* Dat duurde twee minuten..daarna liep hij ermee..

Ik zag direct potentie in de poef. Ook al is de kleur niet echt mijn keuze. Maar dat 'fixen' we wel ff..
zoals dat bij heel veel dingen gaat die ik koop..



Een jaar later staat het ding nog steeds onaangeraakt in de schuur
en besloot ik er een hoes omheen te haken.. ik denk dat ik 3 uur ben bezig geweest,
en héél wat kramp in mn vingers.. maar hij is af!

Ik had de poef koud op de grond gezet, of hij werd al ingepikt door Kind en co.




Eigenlijk is het best een simpel patroon;

Iedere toer begin je met 3 lossen (=1e stokje)
en eindig je met een halve vaste in de derde losse van het beginstokje.

1). Magic ring, 12 stokjes in de ring
2). 2 stokjes in ieder stokje
3). 1 stokje, 2 stokjes in volgend stokje
4). 2 stokjes, 2 stokjes in volgend stokje
5). 3 stokjes, 2 stokjes in volgend stokje
6). 4 stokjes, 2 stokjes in volgend stokje
7). 5 stokjes, 2 stokjes in volgend stokje
8). 6 stokjes, 2 stokjes in volgend stokje
9). 7 stokjes, 2 stokjes in volgend stokje
10 - 12) - 1 stokje in ieder stokje*
*Als je een hogere poef wilt, haak dan nogmaals deze toer tot je tevreden bent over de hoogte
13). 7 stokjes, 8e en 9e stokje samenhaken
14). 6 stokjes, 7e en 8e stokje samenhaken
15). 5 stokjes, 6e en 7e stokje samenhaken
14). 4 stokjes, 5e en 6e stokje samenhaken
Hier ben ik gestopt voor mijn poef, omdat ik hem op het frame zelf wilde laten rusten.
Wil je hem helemaal dicht maken volg dan het patroon verder..
--Poef opvullen!!!--
15). 3 stokjes, 4e en 5e stokje samenhaken
16). 2 stokjes, 3e en 4e stokje samenhaken
17). 1 stokje, 2e en 3e stokje samenhaken
18). 1e en 2e stokje samenhaken, hele toer rond
19). Overgebleven lussen doorrijgen met draad en samentrekken.
Afhechten en klaar!

Knorretje moest ook op de poef:




Ik haakte de poef met haaknaald 12 en 4 bollen zpagetti van de Action van 450gr per stuk
Dit was er nog van over;



Nu eens bedenken wat we met de restjes gaan doen!

8 opmerkingen:

  1. oh.... mocht je je restjes willen verkopen (of weten waar ze nog lichtgrijs op voorraad hebben.... ) dan hoor ik het graag! Mijn moeder komt namelijk nog ca. 2 toeren op haar poef te kort....

    Hij is supergaaf geworden en jammer dat ze er geen 2 hadden zeker voor 1.-!! Groetjes Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb mijn grijs opgebruikt voor een tas.. maar moet morgen ff naar de action, zal kijken of ze hier nog lichtgrijs hebben :)

      Verwijderen
    2. Hier in Goes lagen nog genoeg bollen lichtgrijs (en ook andere kleuren).. dus als je eens in de buurt bent ;)

      Verwijderen
  2. Leuk hoor, maar eerlijk gezegd ............ die oranje is helemaal niet zo gek. Ik hou van oranje, sorry. Maar zelfgemaakt is veeeeeeel mooier !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. nou ik vind dit wel echt heel mooi
    ik zou zo iets zeker ook wel eens gaan doen
    leuk idee groetjes pam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vrees opnieuw te mogen beginnen, het krult naar alle kanten precies een bloem... iemand die dit ook voorhad?

    BeantwoordenVerwijderen

Hoi! Leuk dat je een kijkje neemt op mijn blog! Nog leuker dat je een reactie achter wilt laten... of misschien ben je gewoon nieuwsgierig naar wat anderen zeggen.. kan ook natuurlijk! :-)