zaterdag 4 juni 2016

Fietsen pimpen + patroon bloemenslinger

Ik heb overal in huis al gehaakte vlaggenlijntjes hangen..
en dan ga je zoeken naar plekken waar ze nog missen.. aan de fietsmanden bijvoorbeeld :)




Geen hoogstandje hoor... gewone granny driehoekjes,



Een mooi randje eraan..en wat kwastjes..en klaar!


 Nadat Faye mijn versierde fietsmand had gezien,wilde zij natuurlijk ook versiering!


Ze wilde liever een bloemenslingertje... vond ik helemaal prima.. want dat had ik nog nooit gemaakt.



Vind hem best schattig geworden!


En voor de liefhebbers het patroon:

Ik haakte deze slinger met phildar cotton 3 en naald 3.0mm

Ketting met blaadjes


Voor het blaadje heb je steeds 7 lossen nodig.We haken de slinger in één keer.. dus tel steeds 7 lossen bij je tussenruimtes op.


Dus ik begon met 15 lossen + 7 voor het blaadje.

Komt ie:

15 + 7 lossen, terug haken op de lossenketting: 1 halve vaste, 1 vaste, 1 half stokje, 1 stokje, 1 half stokje, 1 vaste, 1 halve vasten. Verder met lossen + 7 voor het blaadje.
Herhalen tot je ketting lang genoeg is.

Bloemetjes
Goed opletten.. want je hebt ze sneller af dan dat je dit gelezen hebt ;)

Magische ring. Haak in de ring; *1 losse, 3 stokjes, halve vaste*, dit dan 4 keer herhalen.
Ring dicht trekken en afhechten. (evt lange draadjes behouden voor het vastnaaien op de ketting)

Ik ben lui.. dus ik heb de bloemen met textiellijm op de ketting geplakt.


3 opmerkingen:

  1. Het moet niet altijd moeilijk zijn om mooi te worden. ;-) Het bloemenslingertje voor de dochter is ook geweldig!
    Je fiets lijkt precies een beetje op de mijne, alleen ontbreekt er bij mij nog zo'n super mooie mand.

    Groetjes
    Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, jij maakt van het leven echt een feest ;-) Gezellig hoor.
    Groetjes van Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen

Hoi! Leuk dat je een kijkje neemt op mijn blog! Nog leuker dat je een reactie achter wilt laten... of misschien ben je gewoon nieuwsgierig naar wat anderen zeggen.. kan ook natuurlijk! :-)